Twoja strona dostała filtra?
Nie panikuj - mamy na to sposób
Mimo prowadzonych działań promocyjnych pozycja Twojej strony nieoczekiwanie spada, a także zmniejsza się na niej ruch pochodzący z wyników wyszukiwania? Pora znaleźć rozwiązanie problemu.
Filtry
Klient

Czym jest filtr?

Klient
Kara od Google?

Na stronę mogła zostać nałożona kara od Google, czyli tak zwany filtr. Wyszukiwarka za nieprzestrzeganie jej wytycznych karze w ten sposób strony www. Po nałożeniu filtra pozycja strony może spaść nieznacznie albo bardzo drastycznie. Zależy to od rodzaju przewinienia, jakiego dopuściliśmy się na stronie.

Nie martw się, pomożemy!

Nie martw się, pomożemy!

Zanim jednak zaczniesz się zastanawiać nad rozwiązaniem problemu, trzeba sprawdzić, czy rzeczywiście na stronę został nałożony filtr. Warto w takiej sytuacji poradzić się specjalistów. Nasza agencja sprawdzi czy rzeczywiście Twoja strona została ukarana przez Google i jakim dokładnie rodzajem filtra. Wyróżniamy bowiem filtr ręczny i algorytmiczny, a każdy z nich wymaga innych kroków, by można było wyciągnąć z niego stronę www.

Filtr ręczny - jak się go pozbyć?

Filtr ręczny - jak się go pozbyć?

Najlepiej sprawdzić najpierw czy na stronę nie został nałożony filtr ręczny. Logujemy się do Narzędzi dla Webmasterów i wybieramy zakładkę Ruch związany z wyszukiwaniem – Działania ręczne. To tutaj znajduje się informacja na temat ewentualnych działań przeciwspamowych oraz powodu nałożenia filtra ręcznego.

Zdjęcie tego rodzaju filtra ze strony internetowej może przebiegać na dwa sposoby. Pierwszy z nich to wprowadzenie zmian na stronie, które sprawią, że będzie ona znów spełniała wymogi Google i czekanie aż filtr sam wygaśnie. Może to jednak trwać nawet do pół roku, a w przypadku ponownego naruszenia wytycznych, filtr zostanie odnowiony. Aby szybciej pozbyć się filtra należy naprawić błędy na stronie, za które została ona ukarana oraz  wystosować prośbę o ponowne rozpatrzenie serwisu.

Filtr ręczny najczęściej jest nakładany za nienaturalne linki przychodzące, linki wychodzące lub nadmierną optymalizację.

Filtr algorytmiczny - panda czy pingwin?

Filtr algorytmiczny - panda czy pingwin?

Innym rodzajem filtra, jakim może zostać ukarana strona, jest filtr algorytmiczny nakładany automatycznie. Najczęściej kiedy nie otrzymaliśmy powiadomienia o działaniach ręcznych, a pozycja strony nagle spada, to została ona ukarana przez algorytm. W tym przypadku zdjęcie filtra wymaga wprowadzenia zmian oraz oczekiwania na ich zaindeksowanie. Nie ma możliwości usunięcia filtra za pomocą prośby o rozpatrzenie strony, jak w przypadku filtra ręcznego.

Jeśli kara została nałożona z powodu złych linków, należy zadbać o większą ilość linków z naturalnych źródeł. Kiedy algorytm Google zauważy, że ubywa nienaturalnych linków a powiększa się ilość tych wartościowych, rosną szanse na zdjęcie z niej kary ze strony.

Algorytmy, które nakładają filtry na strony www to Pingwin i Panda. Pingwin najczęściej karze stronę za nienaturalny profil linkowania i „upychanie” na niej słów kluczowych, a Panda za niskiej jakości podstrony lub duplikaty treści.

Tak usuwamy filtry Google:
#1
#1

Sprawdzamy z jakim rodzajem filtra mamy do czynienia.

#2
#2

Diagnozujemy powody nałożenia kary.

#3
#3

Usuwamy problem, który jest przyczyną nałożenia filtra.

#4
#4

W przypadku filtra ręcznego wysyłamy prośbę o ponowne rozpatrzenie.

#5
#5

Monitorujemy efekty podjętych działań naprawczych.

Korzyści ze ściągnięcia
filtra ze strony

- wzrost pozycji w wyszukiwarce,

- wzrost odwiedzin z wyników wyszukiwania,

- poprawa jakości strony, dzięki usunięciu błędów.

Masz pytania? Skontaktuj się
Poznaj Nas
Nasz Zaspół
Znajdź nas na:
Mateusz Wiktor
300
Zrealizowanych
Projektów
Mateusz Wiktor
Koordynator Pozycjonowania
wyślij zapytanie
Patrycja Baran
300
Zrealizowanych
Projektów
Patrycja Baran
Kordynator Projektów
wyślij zapytanie
Anna Wiktor
350
Zrealizowanych
Projektów
Anna Wiktor
Koordynator Projektów
wyślij zapytanie
Mariia Mykoliv
120
Zrealizowanych
Projektów
Mariia Mykoliv
Pomoc Techniczna
wyślij zapytanie
Masz Pytania?
Skontaktuj się!

Agencja Interaktywna Technetium

ul. Goździkowa 14a
35-604 Rzeszów
masz pytania?